czwartek, 2 kwietnia 2015

Prolog + zwiastun...


      Przyjmując dwa ostatnie pchnięcia, spod jego zaciśniętych powiek wypłynęło kilka słonych łez. Chociaż przez cały czas podpierał się dłońmi o zimny, obskurny mur, czuł się tak, jakby w każdej chwili miał stracić przytomność i nie odzyskać jej nigdy więcej. Znów czuł się, jak ostatni śmieć, jak ostatni kawałek gówna, odrzucony przez społeczeństwo.
      Starając się powstrzymać prawdziwy potok łez, schylił się i zacisnął palce obu dłoni na gumce od bokserek, zahaczając jednocześnie o materiał szarych, brudnych, zniszczonych dresów. Obie warstwy przeciągnął przez długość nóg i zatrzymał dopiero na wychudzonych biodrach, na których zawisły luźno.
      -Widzimy się za tydzień, Justin - mężczyzna po pięćdziesiątce, z gęstym, siwym wąsem, zakręconym końcami ku niebu, pogładził chłopaka po ramieniu, wsuwając do kieszeni jego dresów dwudziestodolarowy banknot z wizerunkiem Andrew Jacksona, siódmego prezydenta Stanów Zjednoczonych, płacąc mu tym gestem za seks. Szybko poprawił swoje eleganckie spodnie, zapiął guzik oraz pasek, po czym odszedł, dumnie wypinając pierś.
      Ani przez chwilę nie pomyślał o wraku człowieka, jaki krył się w dwudziestojednolatku. Na kilometr bił od niego smutek, którego nie rozwiewał ani podmuch jesiennego wiatru, ani jasne promienie słoneczne. Chłopak o karmelowych oczach i jasnych, brązowych włosach, z grzywką opadającą na czoło, już dawno zapomniał, czym jest uśmiech i spokój, na stałe goszczący w sercu.
      Czuł się upokorzony, jednak zdążył przyzwyczaić się do uprzedzonych spojrzeń i wulgarnych określeń jego zaniedbanego wyglądu oraz brudnych, podartych ubrań, wiszących na jego wychudzonym ciele. Nie miał wsparcia w nikim. Pomagał mu jedynie widok krwi, wypływającej z nadgarstków, oraz sen, zabierający go do innego świata.
      Zsunął się po ścianie na brudny peron starego, opuszczonego dworca Michigan Central Station w Detroit. Schował głowę w kolanach i począł robić to, co od lat go uspokajało. Rozpłakał się, niczym małe dziecko, które przestało odczuwać rodzicielską miłość. On również chciał być przez kogoś kochany. Chciał czuć, że nie jest sam i że ktoś uroni nad jego trumną chociaż jedną łzę.
      Wstał z brudnej, wilgotnej posadzki, kiedy rękawy jego bluzy przesiąkły od łez, wycieranych w jej materiał. Dostrzegłszy kawałek suchej bułki, leżącej przy jednym z filarów, schylił się po nią i szybko włożył do ust, bojąc się, że jego wyobraźnia spłatała mu figla, pokazując minimalną ilość pożywienia. Każdy kęs wydłużał jego życie o kolejny dzień. Kolejny dzień walki w miejskiej dżungli, nie oszczędzającej tych najsłabszych, nie oszczędzającej takich, jak on.
      W końcu wyprostował się, nabrał w płuca powietrza i odkaszlnął kilka razy, czując przy tym ból, rozchodzący się po klatce piersiowej. Zarzucił na głowę szary kaptur, a zziębnięte dłonie schował w kieszeniach dresów, pilnując przy tym dwudziestodolarowego banknotu, jak oka w głowie. Zaczął iść przed siebie, mijając kolejne filary, aż w końcu wychodząc pod gołe niebo, osnute światłem księżyca.
      Wracał tam, skąd przyszedł. Wracał na 18th Street.

~*~

Startujemy z kolejnym opowiadaniem, ósmym już mojego autorstwa, mam nadzieję bardziej dojrzałym i realnym. Z góry chciałam podziękować moim starym czytelnikom, którzy są ze mną już od długiego czasu, a także tym nowym, którym przypadnie do gustu opowiadanie "18th Street". Jestem Wam wdzięczna, że pozwalacie mi pisać, robić to, co kocham, już od tak długiego czasu <3

A w związku z samym prologiem, jak odczucia? Jestem bardzo ciekawa Waszych reakcji, dlatego proszę, aby każdy, kto przeczytał prolog (tak na sam początek) zostawił po sobie komentarz z choćby krótką opinią (możliwość skomentowania przy tytule posta). Mam nadzieję, że prolog Was zainteresował i pozostaniecie na dłużej, a może i do końca <3

Zapraszam Was do obejrzenia wykonanego przeze mnie zwiastuna opowiadania "18th Street" :)


http://ask.fm/Paulaaa962

64 komentarze:

  1. ŁOOOO !! Na samą wieść, że zaczynasz nowe opowiadanie byłam podekscytowana,a teraz to już nie wiem jak nazwać to uczucie, które teraz przeżywam . To jest tak ZAJEBIŚCIE GENIALNE !!!! Kocham Cie i to ff :) Twoja czytelniczka :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem co powiedziec. To jest rodziaj opowiadan ktore unikam w sensie nie mam ochoty czytac. Jednak znam twoje mozliwosci i ten prolog mnie zdziwil i obrzydzil ale zachecil tez do czytania tak ze ten masz to jak w banku ze bede czytac to opowiadanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przezylam kazirodstwo xd to ze Jus kocha 15-latke xd to ze jest pefofilem. Ale to omg . Mam nadzieje ze nie bedzie to az tal obrzydliwe ale kocham twoje opowiadania i wierze w ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A moglabys podac wszystkie swoje poprzednie opowiadania proszee tak bardzo chcialabym przeczytac ? Cudownie sie zaczyna kocham <3 Prosze podasz? ;(

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem co napisać. Po prostu WOW - tego się nie spodziewałam c;

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiego opowiadania się nie spodziewałam.. kocham twoje opowiadania <3. Są mega oryginalne. http://glamlipstick.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. O Boże... Zakochałam się w tym <3 Nigdy nie spotkałam się z takim opowiadaniem. Mimo, że jest dopiero prolog, to ff już jest moim ulubionym <3 Nie mogę doczekać się 1 rozdziału! <3 Weny! :*

    i-hate-my-life-jbff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. BOŻE! JAK ZAWSZE GENIALNE! <3 KOCHAM CIĘ, PAMIĘTAJ :***
    A, co do samego prologu, to cholernie dobry (z resztą jak zwykle). Tematyka bardzo mi się podoba i ja zostaję do końca, na pewno <3 Boże, jeszcze z taką tematyką się nie spotkałam (tzn. czytałam książkę o bezdomnych nastolatkach, ale tam chłopaki kradli, a dziewczyna była prostytutką) i cholernie mi się podoba <3
    I wiem, że masz talent oraz masę pomysłów i sobie z tym poradzisz :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Już pierwsze zdanie cholernie mnie zaciekawiły. Wszystko co piszesz jest tak cudowne, że po prostu wymiękam. Najbardziej podoba mi się to, że jesteś oryginalna, nigdy nie spotykam się z historiami takimi jak twoje-jestem pod wielkim wrażeniem.
    My Heaven jest moim ulubionym opowiadaniem Twojego autorstwa lecz chyba to wpadnie na pierwsze miejsce.
    Mam nadzieję, że niedługo dodasz pierwszy rozdział!
    Pozdrawiam i czekam.
    school-loser-and-love-jb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nawet nie masz pojęcia, jak bardzo zainteresował mnie ten prolog !
    Kurcze ! Jestem ciekawa tej historii, chyba jak żadnej innej dotychczas ;)
    Wielki plus za prolog ! Czekam na rozdziały ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Paula po prostu WOW wgl nie spodziewałam się takiego początku , jest ono zdecydowanie inne od wszystkich w sumie jak każde i za to cie kocham rób tak dalej! Świetny prolog a ja już czekam z niecierpliwością na rozdział pierwszy

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny prolog oraz cudnie się zapowiada :) Czekam na kolejny !

    Masz już stałą czytelniczkę.

    PS. A chciałabyś, aby to konto miało twittera ? Bo jeśli tak to ja mogę się tym zająć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czuje ze to bedzie swietne <3 mozesz podac wszystkie twoje opowiadabia? :* zwiastu cudowny tak samo jak prolog, nie moge sie doczekac nastepnego rozdzialu!:-*

    OdpowiedzUsuń
  14. O MATKO BOSKA!!!
    SPODZIEWAŁAM SIĘ WSZYSTKIEGO
    NAPRAWDĘ WSZYSTKIEGO
    ALE TO PO PROSTU PRZEKROCZYŁO WSZELKIE GRANICE MOICH OCZEKIWAŃ
    oczywiście w pozytywnym sensie
    Prolog powalił mnie na kolana
    Po prostu biję Ci pokłony, bo to, co tutaj napisałaś...
    To wszystko jest ugh... takie idealnie dopracowane
    Jestem pewna, że mimo tak trudne tematu, będzie to Twoje najlepsze opowiadanie
    Przysięgam to ⇧jest mistrzostwo
    Boże chciałabym kiedyś pisać równie dobrze, jak Ty
    Ciężko mi w ogóle cokolwiek napisać, bo po prostu jestem onieśmielona Twoim talentem!!!
    Aaaaa, nie mogę doczekać się pierwszego rozdziału<3
    Zapraszam do siebie:
    three-months.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa i oryginalna fabuła, więc...Mogłabyś mnie informować? @CoverGi78720972

    OdpowiedzUsuń
  16. No ja jestem meeeega zainteresowana (((:

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeczytałam ten prolog jeszcze zanim zostawiłaś u mnie wiadomość w spamie, lecz nie skomentowałam go. Wow, dziewczyno! Ty zawsze zabierasz się za takie "zakazane" tematy i to jest świetne, bo pokazujesz je zawsze z innej perspektywy niż normalnie to odbieramy. Nie mogę się doczekać tego opowiadania, będzie na pewno tak genialne jak inne Twoje fanfictions! :D
    Mam nadzieję, że pierwszy rozdział już niedługo <3
    Btw, bardzo zależałoby mi na Twojej opinii, więc fajnie by było, gdybyś zajrzała także na moje nowe ff z Justinem :)
    my-own-medieval-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. I znowu coś cudownego, co wyszło spod twojej ręki. Kobieto, nie wyobrażam sobie życia bez twoich najcudowniejszych opowiadań.To twoje opowiadanie zaczęłam czytać po raz pierwszy. Jesteś tak bardzo kreatywną i utalentowaną pisarką. Krótko pisząc, zazdroszczę Ci talentu. Z niecierpliwością oczekuje pierwszego rozdziału i życzę weny.

    OdpowiedzUsuń
  19. zapowiada się twój kolejny cudny blog ... na 10000 % będę czytać :**

    OdpowiedzUsuń
  20. Jeeej, cieszę się, że w końcu dodajesz kolejne opowiadabnie, nie mogłam się już doczekać tego dnia ;*
    Napewno będę czytać tak jak wszyściutkie twojego autorstwa, bo naprawde warto :)
    Co do samego prologu, to bardzo mnie zaciekawił i zachęcił do czytania, bo z pierwszego wpisu wnioskuję, że będzie to coś oryginalnego i takiej tematyki jeszcze nie było :)
    Czekam już z niecierpliwością na pierwszy rozdział tego ff ;*
    Weny <3
    believe-in-your-dreams-jb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super prolog!! Czekam na pierwszy rozdzial❤️❤️

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow z takim czymś się jeszcze nie spotkałam *0* życzę powodzenia, weny i czekam na pierwszy rozdział ❤

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowne! Na pewno będę czytać!! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja chce kolejny rozdział i bez gadania XDD ;'). Boże,ubustawiam to. A zwiastun zajebisty <333 ;').

    OdpowiedzUsuń
  25. serio ósme opowiadanie ? :O Ja myślałam że siódme , ale okej Ty wiesz najlepiej :D Ale byłabym wdzięczna gdybyś dodała wszystkie pozostałe siedem opowiadań, bo mam kilka nowych czytelniczek które chciałyby przeczytać wszystko od początku :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teoretycznie ósme, z tym że jedno zostało usunięte, więc w sumie nie powinnam go liczyć. A większość opowiadań jest w zakładce "moje opowiadania" po prawej stronie :)

      Usuń
    2. A możesz mi przypomnieć, które zostało usunięte ? Główny wątek czego się tyczył ? :)

      Usuń
    3. Akcja toczyła się na statku - last breath :)

      Usuń
  26. Szczerze mówiąc nawet nie wiem, jak mogłabym to skomentować. Z taką tematyką się jeszcze nie spotkałam i trudno jest mi jakkolwiek wypowiedzieć się, jednak... Prolog daje dużo do myślenia. Zaciekawiłaś mnie i powiem Ci, że zostanę na dłużej. Z ciekawością i niecierpliwością czekam na pierwszy rozdział!



    www.collision-fanfiction.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. bardzo ciekawa tematyka, pierwszy raz czytam coś takiego. Mam nadzieję, że starannie dokończysz te opowiadanie:) Życzę ci powodzenia;)
    zapraszam także do siebie:
    http://norulesremember.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Super się zapowiada! Czekam na rozpoczęcie!

    http://moja-mroczna-pasja.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  29. No...nie wiem co mam powiedzieć. Zaskoczyłaś mnie juz kolejny raz. Czytałam wszystkie twoje opowiadania, a te aktualne czytam dalej, ale to zaciekawiło mnie jakoś szczególnie. Czuje, ze to będzie twoje najlepsze opowiadanie. Z taką tematyką nie spotkałam się nigdy. Co do zwiastunu to jest świetny!!! Bardzo fajnie wybrane sceny i muzyka, mega:) z niecierpliwością czekam na pierwszy rozdział! :):):)

    OdpowiedzUsuń
  30. Zakochałam się w prologu i czekam na rozdział 1 @MrsBieber_SOOn

    OdpowiedzUsuń
  31. Możesz przestać wciąż smapować mi w komentarzach? Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodałam jeden komentarz, myślę, że to jeszcze nie zbrodnia xx

      Usuń
  32. Prolog robi niesamowite wrażenie! A myślę, że później z każdym rozdziałem będzie coraz lepiej. Jesteś bardzo dobra w tym co robisz, pozazdrościć takiego talentu. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Przeczytalam i obejrzalam zwiastun i jestem pod wrazeniem! Oby tak dalej, czekam na kolejny wpis! :)
    I zapraszam tez do mnie :
    http://patience99.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  34. Wydaje się super, będę czytać! Czekam na nn

    OdpowiedzUsuń
  35. Bomba... zapowiada się naprawdę ciekawie. Dodaję się do obserwatorów.

    victim-fanfiction-jb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Zapowiada się nieźle. Bardzo podoba mi się fabula taka nietypowa , czekam na next'a.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo mnie zaciekawił. I przede wszystkim masz cudowny styl pisania!
    Zapraszam do siebie: http://thesecretagreement.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  38. Hej kocham twoje opowiadania czy moglabys zrobic takie na podstawie ABUSE tego opow. juz nie ma bylo ono o tym ze Justin byl gwiazda i bił swoim dziewczyne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie nie planuję opowiadania ze sławnym Justinem, ale jeszcze pomyślę + dziękuję xx

      Usuń
  39. Przekierował mnie tutaj ask. :)
    Czekam na dalszy rozwój akcji :) I chyba będę czytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. O mamusiu! To genialne! Na pewno bede czytac! Jako pierwsze twoje opiwadanie czytalam final juatice i nadal czytam, czytam tez goodnight sweetheart i kocham twoje opiwadania... rowniez pisze fanfictions i zalezaloby mi na twojej opinii. Obecnie skupiam sie na moim najnowszym opowiadaniu. Zamierzam usunac 2 opowiadania i jedno dokonczyc czyli moje pierwsze. Zamierzam rozpoczac jeszcze jedna historie, bardziej wiarygodna i dojrzala. Rowniez koch pisac i chcialabym miec tylu czytelnikow co ty. Zapraszam wiec na moje 2 opowiadania:
    dangerouslife.blox.pl
    youretheproblem.blox.pl
    Podpisze sie swoim userem z twittera w razie potrzeby kontaktu
    @Karolincia246

    OdpowiedzUsuń
  41. Dopiero zaczęłam czytać twoje opowiadania, ale na pewno zostanę do końca tego , a także następnych jeżeli będą. Czytają prolog jedna łza spłynęła mi po policzku, czytając o tym z czym musi się zmagać. Mam nadzieję że dostanie od życia szansę na lepsze życie. Liczę że historia zakończy się dobrze, szczęśliwie. :) Czekam na następny, powodzenia w dalszym pisaniu./ Andzia

    OdpowiedzUsuń
  42. Zwykle kiedy wchodze na jakiegoś bloga z opowiadaniem, tuż po pierwszych paru zdaniach pojawiają się myśli typu "jpdl co to jest?". Jeśli mam być szczera to znalazłam do tej pory może 10 blogów na które warto zwrócić uwagę a blogów w świecie internetu jest zapewne tyle ile gwiazd na niebie (hahaha ja poeta:-) ) Nie chcę cie obrazić i nie mam pewności czy przypadkiem nie wbijam sobie samoboja ale w necie roi się od opowiadań 13-latek, które nie mają pojęcia o życiu a piszą o miłości (tak, z którą na 100% się spotkały), narkotykach (wolę nie myśleć skąd mają tak obszerną wiedzę na temat ćpania) i seksie (tutaj...brak słów, którymi moglabym ten stan opisać). Wiem, że zajmuję twój cenny czas i miejsce(?) na blogu (jakkolwiek to brzmi-.-), ale to opowiadanie, a w zasadzie prolog, dogłębnie poruszył moje wnętrze (co nie zdarza się dosyć często). A jeżeli (na moje nieszczęście) masz to 12 lat... A z reszta nie ważne ile masz lat. Po prostu... Nie schrzan tego bo zapowiada się niesamowicie. Naprawdę. Trzeba czegoś mocno dobrego zevym znalazła się w stanie w jakim teraz jestem. Dowód na to jest choćby taki, ze zwykle nie wysilam się żeby cos skomentować choćby zdaniem.
    Wiec... Czekam niecierpliwie. I hmm mam nadzieje, ze pierwszy rozdział będzie tak dobry, że będę miała ochotę ci go pogratulować. Tak jak gratuluje ci teraz.

    Znajoma Samobójcy

    OdpowiedzUsuń
  43. Kocham to,a to dopiero prolog. Kocham,kocham,kocham. ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  44. TO JEST PO PROSTU GENIALNE. KAŻDE TWOJE OPOWIADANIE JEST GENIALNE PAULA ❤. Mam nadzieje,że o tym wiesz że jesteś zajebistą osóbką i to..jak piszesz,co piszesz..zabija nas *0*. Twoja tematyka jest za każdym razem taka oryginalna że za każdym razem zastanawiam się " skąd ona kurwa ma tyle pomysłów? ". A potem uświadamiam sobie,że to tylko..tylko Ty..wręcz AŻ TY. Życze ci dalszej weny w pisaniu Paula,trzymam kciuki. Wierzymy w Ciebie i twoje możliwości Skarbie :*. #jesteśmy #z #Paulą ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  45. zostałaś nominowana do Liebster Award :)
    http://reallyiloveyou.blogspot.com/
    Nobody xoxo

    OdpowiedzUsuń
  46. Kocham to ff już teraz i nie mogę się doczekać pierwszego rozdziału, pisz szybko (:

    OdpowiedzUsuń
  47. Zapowiada sie ciekawie :) prosze o powiadamianie na ask.fm/karolinagrzeskow i linki do twoich innych opowiadan :) z gory dziekuje :))))

    OdpowiedzUsuń
  48. omfg! Ten prolog mnie zaszokował a zarazem zachwycił! Nie mogę się doczekać 1 rozdziału :*

    OdpowiedzUsuń
  49. Zakochalam sie <3
    Bylam z toba od poczatku z dawnymi blogami ;D
    /Wiki

    OdpowiedzUsuń
  50. Jezu najlepsze ale blagam nie zabijaj ich !!! :((

    OdpowiedzUsuń
  51. czy kazde twoje opowiadanie musi byc takie swietne omg kocham juz po samym prologu! fanka numer 1haha

    OdpowiedzUsuń
  52. Wow. Nie ma słów, żeby opisać twoje opowiadania. A to serio świetnie się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  53. Nie wiem jak to robisz, ale każde twoje opowiadanie, rozdział, zdanie czy dobrane słowo jest po prostu GENIALNE 😍

    OdpowiedzUsuń
  54. Pierwsze przeczytane linijki prologu zwaliły mnie z nóg, a kolejne mnie przeżuły i wypluły. Jest 5 rano, a ja siedzę z rozdziawioną buzią na maksa.

    OdpowiedzUsuń